måndag 31 januari 2011

En dag vaknar du och märker att vi är var och en för sig. Att alla dom som du fördömde aldrig tävlade mot dig.

Jag ska bli bättre på att skriva.
Jag ska bara ordna upp livet lite först.
Det är en hel del saker som ligger och gnager och jag känner mig inte riktigt på topp för att dela med mig av min vardagsslentrian.

Med risk för att låta bitter vill jag ändå dela med mig av några ting jag saknar just nu.

1. Att vara aktiv i muf.
Att kampanja, gå på styrelsemöten och träffa inspirerande, engagerade människor.
2. Ett jobb så jag kan köpa mig lycka lite oftare än vad jag gör nu. ( Jag jobbar på saken)
3. Ett vettigt ställe att bo på som jag kan inreda i vitt helt efter min smak. (Där det SKA finnas uttag för TV-antenn!!!!)
4. Att ha mina vänner samlade nära mig.

Fyra saker.
Bör inte vara speciellt svårt.

I dessa dagar, likt många andra av mitt liv dejtar jag Winnerbäck på heltid.
Han är en av mina bästa kompisar men han vet inom det än.
Skulle kunna citera alla hans låttexter rakt av men jag nöjer mig med rubriken och detta :

"Kanske ljög vi hela tiden för att vinet
skulle kännas lite dyrare
och smaka lite mer.
Nu har vi druckit av det dyraste som finns det är inte lätt att svälja ner"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar